3D Orbit ile Kırpma Düzlemleri

3B model, bir projeyi / fikri anlatacak şekilde eksiksiz oluşturulmuş ise bilindiği üzere bu modelden bütün görünüşlerini elde etmek mümkündür.

Daha ileri gidilerek kırpma düzlemleri, bir anlamda kesit düzlemleri tanımlanarak modelin kesitini de elde etmek olanaklıdır.
Daha önce oluşturduğumuz model içine BOX komutu ile bir katı kutu ve CONE komu ile katı koni modeli oluşturunuz. Kutu ve koninin boyutlarını sezgisel (hayali) olarak alınız.

Kırpma yapılacak düzlem, bakış doğrultusuna dik olduğundan öncelikle bunu ayarlamak gerekir. Aşağıdaki Şekil 2.11’deki örnekte sağ yan görünüş seçilidir. Bu durumda kesme düzlemi de bu bakış doğrultusuna dik, sağ yan görünüşe paralel seçilmiş oldu.

  • Adjust Cliping Planes

Adjust Cliping Planes

  • Modelin perspektif görünüşü düzlemi aktif

Modelin perspektif görünüşü düzlemi aktif

  • Ön kesme düzlemi pasif

Ön kesme düzlemi

3D ORBIT komutunu çalıştırıp fare sağ tuş mönüsünden More ardından, Adjust Clipping Planes seçimi yapınız.
Bu seçim yukarıda Şekil 2.11.a’da verilen aynı adlı pencereyi ekrana getirecektir.

Pencerenin beyaz alanı kırpma sonucunu görüntüler. Yeşil olan kırma düzlemi arka kırpma düzlemini, siyah olan ise ön kırma düzlemini kontrol eder.
Bakış yönü yukarı doğrudur. Fare ile kesme düzlemi üzerinde gidilip fare sol tuşunu basılı tutarak yerini yeniden belirlemek mümkündür. Kesit alma işlemi gerçek zamanlı olarak pencerede gözlemlenebilir.

Bu kırpma düzlemleri kapatılıp / açılabilir. Bunun için için 3DORBIT aracının More komut listesindeki Front Clipping On (ön kesme düzlemi) ve Back Clipping On (arka kesme düzlemi) komutları kullanılır.

Bunun için Adjust Clipping Planes penceresindeki araç çubuğu da kullanılabilir.


3D Orbit ile Kırpma Düzlemleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder